בדרך לנפאל

ת”א – דלהי או אירופה – קטמנדו

קטמנדו

הגעה לקטמנדו. עליה לעת השקיעה למקדש הקופים הבודהיסטי – סווייאמבונאט (Swayambunath) ותצפית נהדרת על עמק קטמנדו. לינה בקטמנדו.

באקטפור

נצא למקדש דאקשין קאלי בו מקריבים בעלי חיים לאלה קאלי ונצפה בטקסים. אחה”צ נבקר בבירה העתיקה בקאטפור (Bhaktapur) אחת משלוש בירות העמק, נסייר בין פגודות מזהיבות וקדרים העוסקים באומנותם המסורתית. לינה בקטמנדו.

עמק קאטמנדו

יום סיור בלב קטמנדו – ככר דורבר (Durbar) – מכלול מרוכז ורב רושם של ארמונות ומקדשים מעוטרים בפסלי אבן וגילופי עץ. איזור הטאמל המפורסם – מרכז הקניות והבילוי בקטמנדו ובנפאל כולה. אחה”צ נצא אל מחוץ לקטמנדו, בנסיעה בת כשעתיים, לנאגראקוט (Nagarkot) ממנה נשקיף לעבר עמק קטמנדו. לינה בנאגראקוט.

הכנה לטראק

השכמה מוקדמת ועריכת תצפית על פסגות ההימלאיה, ובתוכן האוורסט, בטרם זריחה. לאחר ארוחת הבוקר נתרגל צעידה לקראת הטרק. כ- 4-5 שעות, בעמק קטמנדו במסלול פחות מתויר. נחלוף בכפרים, בבתי ספר ובבתים מקומיים. היכרות בלתי אמצעית עם אורח החיים של תושבי עמק קטמנדו. נסיים המסלול במקדש צ’ונגונאראייאן (Changunarayan). אחה”צ נבקר במרכז הפליטים הטיבטי. לינה בקטמנדו.

ראפטינג

נעזוב, השכם בבוקר, את עמק קטמנדו בדרכנו לשפלה הפוריה של נפאל – הטראי. ניסע לאורך נהר טריסולי (Trisuli), בנוף חקלאי בין טרסות וכפרים, בדרך אל השמורה נצא לראפטינג בסירות גומי (כ- 3 שעות). פוקארה שוכנת למרגלות רכסי ההימלאיה המתנשאים לגבהים של 7 ק”מ ויותר. בסמוך לעיר שלושה אגמים והיא בנויה לגדות הגדול שבהם – Phewa. נסייר בעיר ולאורך האגם. לינה בפוקארה.

בטראק

נצא לטרק בן 5 וחצי ימים ו- 5 לילות בשטח, עם תצפיות נפלאות לעבר הפסגות המשוננות והבוהקות מלובן של רכס ההימאליה. טבע הררי וכפרים ציוריים. משך ההליכה כ- 5/8 שעות מדי יום בקצב הליכה נח. אנשי שבט השרפה (Sherpa), ישאו את הציוד והאוכל. הם יבשלו ויקימו בכל ערב את המחנה (אהל לכל זוג עם מזרונים ושקי שינה). בתחילת יום 7 נסייר בפוקארה ובסוף יום 12, בתום הטרק, נשוב ונלון בפוקארה.

בחזרה לעמק קטמנדו

​טיסת בוקר קצרה תחזירנו לקטמנדו. נסייר במכלול המקדשים ההינדואיים – פאשופאטינאט (Pasupatinatth). סיכוי טוב לחזות בטקסי שריפת מתים. נמשיך למרכז הבודהיזם הטיבטי בנפאל, מקדש בודאנאט (Bodanath).

נעזוב בשעות הבוקר בטיסה.

Comments are closed.